F

Ulangtahun Pernikahan ke-14 tahun!


Assalamualaikum....

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
Alhamdulillah.....9.5.2013Wedding Cake, kini usia pernikahan saya dan suami tercinta dah pun 14 tahun berlalu...... dikurniakan dengan 4 putri yang cantik dan comel! Kalau dulu kami mengemudi perahu kecil Love Boat, kini dah "diupgrade", bahtera  kamiBlushing smiley telah pun belayar ke samudera yg agak luas.....masih belum lagi berjumpa destinasi kami ..... kerana destinasi kami masih jauh lagi ke hadapan....InsyaAllah... Namun di setiap pelayaran, pasti kami akan singgah di mana-mana pelabuhan bagi melepaskan penat dan lelah, sehingga kini kami masih terus belayar dan belayar tanpa henti selagi izin Allah SWT bersama kami.

Setiap pasangan yang bernikah sudah pasti inginkan pernikahan itu akan terus berkekalan hingga ke hujung nyawa..... namun ajal, maut, jodoh dan pertemuan semuanya ditangan Allah SWT. Namun kita tetap mesti berusaha untuk mencari kebaikan dari JODOH kita itu...seandainya bahtera kita karam di laut yang luas jangan cepat berputus asa, carilah "pelampung" yang dapat menyelamatkannya. Berusaha dan tetap berusaha!

Untuk suami : Terima kasih atas segala yang telah dilakukan dalam mengemudikan rumahtangga kita....Isterimu ini mungkin tidak dapat menjadi sebaik dan sehebat Khadijah Al-Qubro, namun isterimu akan berusaha untuk menjadi HEBAT di mata mu.....InsyaAllah!

DOA ULANGTAHUN PERNIKAHAN


Ya Allah, aku bersyukur kepada Mu yang telah memanjangkan jodoh ku bersama suami ku sehingga ke saat ini. Kekalkan lah nikmat Mu ini keatas kami dan jadikan lah kami berdua suami isteri di dunia dan di akhirat.

Ya Allah, Andai Kau berkenan, limpahkanlah rasa cinta kepada kami, yang Kau jadikan pengikat rindu Rasulullah dan Khadijah Al Qubro, yang Kau jadikan mata air kasih sayang Ali bin Abi Thalib dan Fatimah Az Zahra dan yang Kau jadikan penghias keluarga Nabi-Mu yang suci.

Ya Allah, andai semua itu tak layak bagi kami, Maka cukupkanlah permohonan kami dengan redha-Mu. Jadikanlah kami suami dan isteri yang saling mencintai di kala dekat, saling menjaga kehormatan dikala jauh, saling menghibur dikala duka, saling mengingatkan dikala bahagia, saling mendoakan dalam kebaikan dan ketaqwaan serta saling menyempurnakan dalam peribadatan.

Ya Allah, sempurnakanlah kebahagiaan kami dengan menjadikan perkawinan kami ini sebagai ibadah kepada-Mu dan bukti ketaatan kami kepada sunnah Rasul-Mu.

Ya Allah…indahkanlah rumah kami dengan kalimah-kalimah-Mu yang suci. Suburkanlah kami dengan keturunan yang membesarkan asma’-Mu. Penuhi kami dengan amal shaleh yang Engkau ridhai. Jadikan mereka Yaa…Allah teladan yang baik bagi manusia.

Ya Allah…damaikanlah pertengkaran di antara kami, pertautkan hati kami, dan tunjukkan kepada kami jalan-jalan keselamatan. Selamatkan kami dari kegelapan kepada cahaya. Jauhkan kami dari keburuk yang tampak dan tersembunyi.

Ya Allah…berkatilah pendengaran kami, penglihatan kami, hati kami, keturunan kami dan ampunilah kami. Jadikanlah kami termasuk golongan orang-orang mukmin.
 Golden Sunflower Page TopGolden Sunflower Page TopGolden Sunflower Page Top
0 Responses

Sahabat2ku.......