F

Gardenia (KL) dan QAF Limited???



Assalamualaikum....

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ
Berhubung dengan artikel saya sebelum ini...PEMILIK ROTI GARDENIA! nampaknya mendapat feedback yg banyak, ada yang rasa tidak puas hati dgn entri ini, mgkn ada banyak keraguan, masih banyak yg tidak jelas....saya pun jadi keliru dibuatnya...yg mana satu nk percaya....katanya milik penuh TS Syed Mokhtar Al-Bukhary....TETAPI... Baca sini!


Dan juga lihat Gardenia Bakeries (KL) Sdn Bhd Baca juga di SINI! tidak dinyatakan apa2 tentang TS Syed Mokhtar Al-Bukhary pemilik penuh Gardenia Malaysia....namun dengan jelas menulis bahawa ianya subsidiary of a food listed company, QAF Ltd. Dan QAF Ltd ni siapa? 
Namun, berapa peratus saham yg dimiliki oleh orang Islam usah dijadikan isu, yg penting darinya apa yg dapat disumbangkan kepada rakyat, bangsa dan agama di negara ini. Kalau dengan menyokongnya kita mampu memberi banyak kebaikan utk umat Islam yang lain di negara kita... why NOT?? Sekurang2nya TS Syed Mokhtar Al-Bukhary, berusaha berbuat sesuatu untuk umat Islam di Malaysia ini....satu usaha yg kita harus banggakan....umat Islam mesti bersatu padu...kerana banyak perkara yg lebih besar lagi di luar sana yg perlukan perhatian terutamanya isu akidah dan akhlak umat Islam skrg ni.... Pada saya, kita di Malaysia ini ada badan2 khas yg bertanggungjawap dalam setiap produk makanan yg kita beli/makan, JAKIM....jadi setiap apa yg saya beli, saya cari tanda JAKIM dan yakin padanya.....kalau org nak menipu.....biarlah mereka tanggung DOSA yang mereka lakukan....Allah SWT MAHA Mengetahui....kalau kita tidak yakin dgn usaha anak bangsa kita seagama dan sebangsa....SIAPA lagi???
4 Responses

  1. Unknown Says:

    alhamdulillah..
    yg saya baca dan saya perhatikan TS syed mokhtar telah ambil alih dari individu yg kita sangsi kesucian dan halalnya dahulu dan membawa gardenia bakery (KL) ke arah 100% halal dan suci bersih..
    tahniah dan terima kasih TS...


  2. Anonymous Says:

    TS Syed Mokhtar (melalui BERNAS) memiliki 30% saham Gardenia Bakeries (KL) Sdn Bhd. Kalau bukan pengurus pun untung saham dia dapat juga. Tak kisahlah Cina atau Melayu pemiliknya, asalkan JAKIM dah cop halal tu belilah. Kalau Melayu jd tokey tapi bisnes haram tak guna juga.


  3. Ye benar...saya sangat berbangga dgn pencapaian ank melayu seperti TS ni, kerana dpat menyumbang sesuatu utk ank bangsa kita. Sudah semestinya kita sokong...namun bg menyokong #BMF, maka pastikan kita mendahului produk MUSLIM DAHULU dalam membeli.... kalau tidak macam mana ank bangsa kita akn maju. Ya benar, ada pendapat mengatakan apa guna tokey melayu tapi bisnes haram...lebih baik beli dari non-muslim, jgn berfikiran mcm tu, kita sebagai org Islam wajib utk menegur kalau kita dah pastikn semua perkara tu, apa-apa pun kita sokong #BMF demi kejayaan ank bangsa. Dah tiba masanya umat Islam tingkatkan EKONOMI umat Islam dengan cara bersatu hati dan bijak dalam membeli. Walaubagaimana pun "tabbayyun", andai ada cerita buruk yg didengar berkenaan peniaga Islam ni. Kita mampu merubahnya... #BMF


Sahabat2ku.......