F

Semalam, HARI INI dan ESOK!


Assalamualaikum....

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahuakbar. Syukur Ya Allah atas nafas yang masih berbaki ini, moga hari ini lebih baik dari semalam. LAKUKAN yang terbaik untuk hari ini.. Yang harus diberi tumpuan adalah HARI INI.....Menanamkan rasa syukur atas nikmat Allah SWT  berikan.....Membiasakan sabar atas apa pun yang terjadi......Menuntut diri sendiri untuk melakukan lebih banyak kebaikan.....Semoga dapat melakukan  banyak kebaikan pada hari ini. 
Seperti sabda Rasullullah SAW:
“Sesungguhnya orang yang paling berjaya ialah orang yang hari ini lebih baik daripada semalam dan orang yang gagal adalah orang yang hari ini lebih teruk daripada semalam, manakala orang yang terpedaya adalah orang yang hari ini sama dengan hari semalam” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim) 

Semoga kita menjadi insan yang istiqomah dan berusaha untuk menjadikan hari ini lebih baik dari hari semalam

Namun, SEMALAM jadikan pengajaran dan panduan untuk kebaikan HARI INI....kita tidak dapat mengubah apa yang terjadi semalam tetapi kita berupaya memperbetulkannya HARI INI agar tidak berulang lagi. Walaupun hari ESOK belum tiba, kita mungkin tidak tahu sama ada gembira atau duka yang tiba, namun janganlah duka nestapa, biarkan saja, tunggu sehingga ESOK tiba,...berdoa untuk kebaikan hari ini dan juga ESOK...... moga ESOK tiba dengan SENYUMAN bahagia....InsyaAllah.
0 Responses

Sahabat2ku.......