F

Salam Ramadhan Al Mubarak 1435H

Assalamualaikum....

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ

Alhamdulillah... dengan izinNya baru ada kesempatan update blog.... Di kesempatan ini saya ingin mengambil kesempatan mengucapkan Selamat Menjalani Ibadah Puasa Ramadhan 1435H, dan hari ini dah 11 Ramadhan umat Islam menjalani ibadah puasa ini.  Dan saya juga ingin mengambil peluang meminta maaf jika tanpa sengaja menyakitkan hati, atau tersentuh perkara2 yg sensitif buat sahabat semua.

Ramadhan adalah musim untuk beribadah, Ramadhan adalah musim untuk memburu dan mengejar ganjaran pahala. Di bulan Ramadhan ganjaran pahala ditawarkan sebanyak-banyaknya. Rebutlah semua ganjaran dan bonus2 yg Allah SWT berikan.... Ramadhan adalah peluang untuk mengumpulkan "mata ganjaran pahala". Ramadhan adalah masa dan peluang untuk meninggalkan dosa dan maksiat. Semoga kita semua dapat berpuasa dengan hati yang penuh ikhlas, rasa rendah diri dan penuh berserah kepada Allah.Valentine candy hearts


“Barangsiapa yang melakukan Ibadah sunat pada bulan Ramadhan nescaya ganjarannya menyamai melakukan Ibadah-ibadah fardhu dibulan-bulan yang lain dan barangsiapa melakukan ibadah fardhu di bulan Ramadhan, ganjarannya menyamai 70 kali ganda ia melakukan ibadah tersebut di dalam bulan-bulan yang lain” -
(Maksud Hadis Riwayat Muslim)

“Bentengkanlah harta kamu dengan berzakat dan ubati pesakit-pesakit kamu dengan bersedekah serta hadapilah gelombang bala dengan menangis dan mengadu (kepada Allah)"
(Maksud Hadis Riwayat Abu Daud, At-Tabrani dan Al-Baihaqi)

Bandingan (derma) orang-orang yang membelanjakan hartanya pada jalan Allah, ialah sama seperti sebiji benih yang tumbuh menerbitkan tujuh tangkai; tiap-tiap tangkai itu pula mengandungi seratus biji. Dan (ingatlah), Allah akan melipat gandakan pahala bagi sesiapa yang dikehendakiNya, dan Allah Maha Luas (rahmat) kurniaNya, lagi Meliputi ilmu pengetahuanNya.” Maksud: Surah Al-Baqarah – Ayat 261
“SEMPURNAKANLAH ZAKAT ANDA”


Ramadan adalah bulan pengampunan, bulan penyucian dan pembersihan jiwa dari dosa dan maksiat yang dilakukan pada 11 bulan sebelumnya. Bulan untuk menggilap semula iman dan taqwa yang kian pudar dek kemaksiatan dan dosa.

Sesungguhnya Ramadhan adalah tetamu yang hanya hadir sekali dalam setahun di mana hadirnya dengan membawa keuntungan yang berlipat kali ganda. Ramadhan adalah bulan untuk menggilap dan meningkatkan iman dan taqwa..... Ramadhan adalah bulan para jemaah berpusu-pusu mengunjungi masjid untuk beribadah.


Ramadhan adalah bulan untuk berzikir, bertahmid, bertasbih, bertadarus, bertahajjud, berdoa, bertafakkur, bermunajat.......! Jom kita merebut segala ganjaran dalam Ramadhan pada kali ini untuk menyubur dan menguatkan iman, meningkatkan amal dan menanam rasa taqwa dan kehambaan terhadap Tuhan Rabbul Jalil.
0 Responses

Sahabat2ku.......